Welkom

Hoi hoi, leuk dat je even langs komt bij mijn kaartenblog!
Misschien raak je er door geïnspireerd of geniet je zomaar van mijn "brouwsels". Hoe het ook zij, veel plezier bij het kijken en mocht je me iets willen vragen of gewoon even iets laten weten laat dan een reactie achter of stuur even een mailtje. Wil je een kaartje beter bekijken dan klik je er even op!

zondag 20 december 2015

Natuurlijk er zijn zoveel ergere dingen maar toch.....

Lieve blogvriendinnen en bezoekers van mijn blog, vandaag wil ik even langskomen omdat ik al zo lang niets heb laten horen! Na de Sinter-kerstmarkt zou ik wel weer alles oppakken maar dat liep al voor de markt en daarna totaal onverwacht anders. Met hulp van lieve mensen heb ik de markt gelukkig wel gered maar vraag niet hoe....
Jullie weten zo langzamerhand wel, dat als er ingrijpende dingen in mijn leven plaatsvinden, ik altijd tijd nodig heb om daar mee om te gaan, en, minstens zo belangrijk, dat dan mijn geest van alles wil maar dat het lichaam zegt, nee Richtje, dit doen we zo niet!! Heel lastig,  maar het is waar ik mee te maken heb! Dit is momenteel ook zo en ik heb moeten besluiten om in ieder geval de kerstkaarten waar ik nog volop mee bezig was te laten voor wat ze zijn. Nu stuur ik kaarten die al voor mij gemaakt zijn. Wel met een touch van mijzelf maar dat zal een ieder dan wel zien waar die op de mat valt! Volgend jaar hoop ik dan weer jullie te vermaken met een Kreaasje fan Richtsje....sorry, als ik jullie teleurstel.....

Wat is er dan aan de hand....nou, na 14 jaar op dezelfde plek gewerkt te hebben is er voor mij en mijn meest dierbare collega bedacht dat ons werk overbodig wordt per 1 april 2016. We wisten natuurlijk wel dat er veranderingen aan zaten te komen in het ziekenhuis/poliklinieken waar ik werk maar dat het zo rigoureus uit zou pakken en zo snel op deze manier, was als donderslag bij heldere hemel! Samen met nog 3 anderen was het nu sowieso voor ons einde verhaal en de rest van de 30 collega's moesten ook nog een aantal fte's ophoesten. Inmiddels zijn we een maand verder en na al die onrust en onzekerheid kwam begin deze week de uitslag waar ik naar toe overgeplaatst wordt. En dat is dan ook weer een emotioneel beladen gebeuren want nu zijn er plekken gevonden waarbij iedereen natuurlijk uit elkaar getrokken wordt. Mijn lieve collega mag na zelfs 28 jaar, samen met mij, deze locatie verlaten en de rest kan vooreerst op de huidige locatie blijven. Zij gaat iets heel anders doen en ik mag op 4 januari 2016 voor een gesprek en dan hoop ik bij een polikliniek weer een baliefunctie te krijgen want dat is waar mijn hart ligt. Nu heb ik 14 jaar afspraken voor heel veel verschillende poli's gemaakt, patiënten ingeschreven, receptie werkt etc. gedaan, dus heel dynamisch. Zo zal het niet meer zijn maar ik ga er toch maar weer voor! Na veel tranen en slapeloze nachten ben ik vooral blij dat ik nog een baan kan krijgen omdat ik op mijn leeftijd natuurlijk zelf niet meer een baan zal vinden, maar zonder is ook geen optie. Duimen jullie voor me dat ik een goed gesprek zal hebben en dat ik toch op die afdeling kan komen? Het worden nog wat spannende weken voor me maar nog twee dagen werken en dan ben ik eerst even vrij tot 5 januari. Daarna zal ik meer weten en horen jullie wel weer van me. Nu ben ik bezig om mijn lichaam de rust te geven omdat ik niet weer ziek wil worden. Het is zo af en toe een rollercoaster waar je in zit, niet uit kunt stappen, je veiligheid van je wereld die je zo eigen is niet wilt opgeven maar toch moet en ga zo maar door. Nog een lieve collega wordt in augustus 65 en zij moet ook nog langer door vanwege de stomme regels die de overheid bedacht heeft en daar moet dan nog een half jaar een andere functie voor komen! Hoe zot kan de wereld zijn.....Maar goed, dat zijn zorgen die ik niet op mijn schouders moet willen nemen. Natuurlijk, er zijn zoveel ergere dingen, dat weet ik en mijn verstand ook wel maar het gevoel doet er ook toe en die doet hele andere dingen met me. 

Komende week kom ik nog wel even terug want ik laat jullie niet achter zonder kerstgroet!! 

Liefs en een fijne dag
 Richtje



22 opmerkingen:

  1. Wat heftig allemaal Richtsje.....ik begrijp helemaal hoe je je voelt en ik zal zeker voor je duimen.
    Je verwoordt het mooi dat je leven in een rollercoaster zit.....zo voelt dat gewoon.
    Het is gewoon een vreemde wereld momenteel al die ontslagen overal...bij mij op mijn werk gaat het ook niet goed (TSN)...maar ik probeer dan toch maar positief te blijven al valt dat niet altijd mee.
    Sterkte met alles en luister vooral naar je zelf....en je lijf.

    Hele lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelende situatie zeg!!!Je hoort op vele plekken, echt niet leuk.
    Ik ga duimen voor je!!! Heel veel succes en sterkte.
    Je had wel erg mooie spullen voor de kerst markt!!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Richtsje
    Wat heftig, ik snap dat dit je hele leven op zijn kop zet. Hopelijk heb je wel een beetje kunnen genieten van de sinter/kerstmarkt.
    Ik ga duimen voor je, heel veel sterkte en succes.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjonge Richtsje, dat is inderdaad een heel toestand! Het gaat jou aan, maar ook al die andere collega's met wie je samenwerkt. En dat geeft een heleboel emotionele stress. Begrijp ik heel goed! Ik ga natuurlijk duimen voor je en hopen dat het tot een goede oplossing zal komen.
    En probeer vooral straks toch te genieten van die dagen vrij!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge Richtsje, wat een heftig verhaal zeg en vreselijk dat je opeens na zoveel dienstjaren weg moet. Natuurlijk is het fijn dat er een vervangende functie voor je is, maar ik begrijp het verdriet en onrust wat het geeft.
    Gelukkig heb je hulp gehad voor de Sinter/kerstmarkt en ik hoop dat je toch het e.e.a. verkocht hebt!
    En die kerstkaarten.... maak je daar alsjeblieft niet druk om... Op dit moment zijn er belangrijker dingen dan het maken en versturen van kerstkaarten.
    Een mooie kerstgroet hier op je blog, vind ik net zoveel waard dan een kaart!!
    Zorg maar goed voor jezelf meis.

    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je wat het is met de kerstkaarten en mijn gevoel Janneke, dat zie ik toch altijd als een gebaar van afsluiting zo aan het eind van het jaar voor iedereen die in mijn leven op wat voor manier dan ook een rol speelt of gewoon een lief gebaar voor mensen die eenzaam of op wat voor manier dan ook even iets van ons moeten horen! En zoveel lieve blogsters doen een heel jaar door hun best om er voor mij ook te zijn en dat plaagt me dan om het nu ook nog niet met een zelf en mooi gemaakte kerstgroet terug te kunnen doen. Maar soms is het even niet anders en heb ik samen met mijn lief er een andere draai aan gegeven die iets makkelijker uitvoerbaar was en waar de lat niet zo hoog ligt!

      Verwijderen
  6. Oohh Richtsje, wat een gedoe allemaal, en dan na zo'n lange periode werk toch nog moeten vertrekken. Ik hoop dat je een fijne nieuwe werkplek krijgt met werk waar je hart ligt. Veel succes op je gesprek en geniet even van je rust tijdens je vakantie periode!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Richtje, wat lijkt me dit allemaal heftig om mee te moeten maken, die onzekerheid. Ik hoop dat je na je gesprek een heel mooi plekje gaat krijgen waar je je snel thuis zult voelen en ook weer hele lieve collegae zult krijgen. Geniet ondanks alles ook even van je rust en de feestdagen.
    Lieve groetjes, Heleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan mij voorstellen hoor dat je daar slapeloze nachten van hebt. Het is ook niet niks om na zoveel jaar te moeten verkassen en ik zal voor je duimen en maar hopen dat je weer een leuke nieuwe werkplek gaat krijgen. Succes! Maar eerst lekker proberen te genieten van je vrije dagen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Richtje,
    dat is echt slecht nieuws, zo heb je nog een fijne baan en zo..weet je niet waar je aan toe bent.
    Ik kan begrijpen dat je hele wereld op de kop staat, als je iets met hart en ziel doet en met fijne collega's dan is dit wel een klap.
    Ik hoop dat je toch nog weer een nieuw plekje zult krijgen, wat ook leuk zal zijn..
    Gelukkig heb je nu ook een poosje vrij, lekker genieten en die kerstkaarten...maak je daar maar niet druk om..
    groetjes en liefs,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. DAt is allemaal nogal heftig met je baan, Richtje. Ik kan me heel goed voorstellen hoe erg je al die veranderingen vindt. Wel fijn dat er een nieuw plekje voor je wordt gezocht. Heel veel sterkte de komende tijd en probeer rust voor je lichaam en geest te vinden!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat spannend al die veranderingen, logisch dat je even rustig aan doet om alles even een plekje te geven. Hoop voor je dat er weer een mooie werkplek voor jou komt, straks eerst lekker vakantie! Fijne feestdagen en alle goeds voor 2016 gewenst! Folle lok en seine yn't Frysk! :)
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Richtsje
    Wat een naar berichtje nou, hoe je nou weer geconfronteerd wordt met een ontslag dat waarschijnlijk weer door de zoveelste reorganisatie in de gezondsheidszorg veroorzaakt wordt
    Ik hoop van harte dat je gesprek voor een andere baan positief gaat verlopen, ik ga er zeker voor duimen ...
    En ga nu maar proberen om de aankomende feestdagen een beetje rustig aan te doen ...denk nu echt maar jezelf en je gezinnetje meissie...

    lieve groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Richtje, dat is nogal niet wat! Ze doen het maar gewoon en denken dat je een speelbal bent!
    Lieve meis, ik hoop voor je dat je weer snel een plaatsje vind en dat je je daar weer "thuis" voelt. Ook voor je familie is het vervelend.
    Ik wens je veel succes met het verwerken en maak je om de kerstkaarten niet zo druk.
    Geniet maar van de komende feestdagen samen metcde mensen die je lief zijn !!
    H.gr.
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Richtsje, wat een narigheid en zo net voor de feestdagen. Ik snap dat je hele wereld helemaal op z'n kop staat. Denk nu vooral even aan jezelf en de rest komt wel weer. Fijn wel dat je even vrij bent zodat je even zo goed en kwaad als het kan wat afstand kan nemen. Het is zo slecht zoals er met hardwerkende mensen omgegaan wordt. Natuurlijk ga ik voor je hopen dat je toch weer op een fijn plekje komt. Sterkte...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb alles zitten lezen en wil je sterkte wensen ...denk aan jezelf en geloof in jezelf. xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi lieve Richtje,
    Natuurlijk zijn er altijd ergere dingen. Maar hier moet jij mee dealen. Dit zijn jouw problemen. En als je niet naar je lichaam luistert en je weer ziek wordt.....daar zit je niet op te wachten. Wat jammer dat lichaam en geest niet altijd op 1 lijn zitten. Ik weet er alles van. Ik ga het na de kerst ook allemaal anders doen. Jijzelf, je familie staan op nummer 1! Daarna komen de dingen zoals kaartjes maken en bloggen. Ik wens je heel veel sterkte in deze onzekere tijd. Je bent een topper hoor! Vertel ze dat maar tijdens het gesprek. Ik wens je hele fijne dagen en een voorspoedig 2016!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja Richtsje zo gaat dat tegenwoordig na jaren van inzet en trouwe dienst zetten ze je gewoon aan de kant en het treft heel veel mensen helaas! Kun je weer opnieuw solliciteren! Ik wens je daar veel succes bij en probeer niet te blijven hangen in de rollercoaster, daar tref je alleen jezelf mee. Er komt heus weer iets voor in de plaats! Laat jezelf er niet onder krijgen, je sta nooit alleen, deel het met je collega's en fam. en vrienden! Ik wens je alvast fijne feestdagen met je gezin en alle goeds voor 2016! En na regen komt zonneschijn, dat weet je!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi Richtsje, prachtige projecten heb je gemaakt.

    Ja we weten hoe je voelt en ik wens je heel veel succes en dat je de andere baan mag krijgen heel veel sterkte.

    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Richtsje, dat is ek net leuk wat no op dyn paed komt. Mar tink oan dyself, lit dy der net under krije! Kaarten en bloggen komt wol wer!! Folle sterkte en foar dy en Jan. Noflike dagen en in goed 2016!!

    Wybrich

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo kijk ik even niet in blogland en zo zie ik dan ineens dit akelige bericht. Wat een domper zo net voor de feestdagen en vooral na zo veel jaar met zo veel plezier met elkaar gewerkt te hebben Richtsje. In Den Haag blijven ze maar roepen dat het echt de goede kant op gat maar de werkelijkheid vertelt helaas toch echt heel wat anders. Ik duim ook voor een fijne nieuwe plek en wens je knusse kerstdagen en voor 2016 alle goeds!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Richtje. Ik was deze week even niet zo in het Blogland had dit bericht dus niet gelezen. Maar het viel me wel op dat Je niet veel op de bloggen aanwezig bent. Maar indacht je bent druk met je jaarten en creaties voor je standje. Maar er speelden hele andere dingen..... Wat vervelend allemaal. Ik hoop dat je straks weer een goed plekje krijgt. Geniet eerst maar van je vrije dagen en inderdaad maar rustig aan met je zelf. Ik zeg vaak maak je niet al te druk het komt altijd anders dan dat je denkt en dan heb je weer voor niets een slapeloze nacht gehad. Naar zo werkt het niet altijd maar probeer maar iets gemakkelijker te worden. Geniet van je vrije week! Nog bedankt voir je kaart met oraChtige gedicht. Ook namens mijn moeder. We hopen weer snel wat van je altijd mooi gemaakte creaties te zien. Het ga je goed . Groeten Trijntje.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langskomt op mijn blog, ook leuk is dat je dan een berichtje voor me achterlaat. Het is altijd fijn om te horen wat anderen van mijn gefreubel vinden. En als je het echt de moeite waard vind kun je ook altijd een volger van mijn blog worden.

Leafs fan Richtsje

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...