Welkom

Hoi hoi, leuk dat je even langs komt bij mijn kaartenblog!
Misschien raak je er door geïnspireerd of geniet je zomaar van mijn "brouwsels". Hoe het ook zij, veel plezier bij het kijken en mocht je me iets willen vragen of gewoon even iets laten weten laat dan een reactie achter of stuur even een mailtje. Wil je een kaartje beter bekijken dan klik je er even op!

dinsdag 10 september 2013

Even wat laten horen......

Lieve blogvriendinnen, wat doet het me goed dat jullie allemaal zo lief en bewogen met ons meeleven wat betreft ús mem!!! Dank je wel....het geeft me moed! Mijn moeder is inmiddels weer thuis met allerlei hulp en hulpmiddelen maar het gaat nog steeds niet goed met haar. De gevolgen hebben haar zo dusdanig in de greep en daar is ze heel erg ongelukkig door. Er wordt uitgelegd door dokters dat de extreme vermoeidheid zowel bij de beroerte horen als bij het cardiologisch probleem. Hoop, geduld en acceptatie zijn de woorden waar we mee onderweg zijn en ik heb geen idee hoe dat gaat uitpakken voor haar. Komt tijd, komt raad! Ze is heel broos... En je zult zien, hier bleef het niet bij. Afgelopen weekend kregen we een enorme dreun te verwerken waar we allemaal binnen de familiekring, van mijn moeder haar kant, enorm verdrietig om zijn. Onze lieve oom, de man van mijn moeder haar jongste zus, werd vorige week donderdag na een bizarre week van gekke dingen opgenomen. Vrijdag hoorden we dat er waarschijnlijk een tumor in zijn hoofd zat die razendsnel en heel agressief groeide. Zaterdagnacht krijgt hij in het ziekenhuis een epileptische aanval en nadat ze die onder controle hadden komt er een uur later, totaal uit het niets, een hartstilstand.....reanimatie mocht niet meer baten.... Zo triest, 72 jaar, en samen met onze lieve tante onderweg naar hun 50 jarig huwelijksfeest.... Onze familieband is heel sterk en jullie zullen begrijpen dat ik nog steeds de grip op mijn dagelijks bestaan niet terug heb. Verdriet en zorgen maken een groot deel van mijn dagelijkse dingen uit en geen spatje creativiteit te vinden.... Als ik op mijn werk even niets te doen heb kom ik wel eens langs op blogs en laat, daar waar het lukt, ook wel een reactie achter. Maar niet trouw en niet regelmatig, ik hoop dat jullie nog even op me blijven wachten....

Het kaartje wat ik hierbij plaats maakte ik voor onze vakantie voor mijn tante die 70 jaar is geworden. Nu regel ik bloemen voor de begrafenis van haar lieve man....hoe verdrietig kan het lopen....

“ In je hart wonen mensen 
die daar helemaal thuis zijn 
en die daar blijven wonen 
zelfs als ze niet meer bij ons zijn"

Lieve groetjes, Richtje

44 opmerkingen:

  1. Hoi Richtje, Wat allemaal een narigheid!! Wat vervelend dat het nu allemaal tegelijk komt. In ieder geval gecondoleerd met het verlies van je oom en sterkte met het regelen van alles. Met je moeder is inderdaad ook zorgelijk. Jammer dat ze zich niet zo goed voelt...... En dat het niet zo gaat.. Ik wens je veel sterkte in deze voor jullie moeilijke tijd. Het bloggen en creativiteit komen vast wel weer als je wat in rustiger vaarwater zit. Pas wel goed op jezelf Richtje. Alle goeds van Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een trieste berichten, wens je heel veel sterkte toe!!!
    Het kaartje wat je hebt gemaakt, is wel bijzonder mooi!!

    Hartelijke groeten Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn dit trieste berichten Richtje, ik wens jullie heel veel sterkte.

    Lieve groetjes Hanny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel erg veel sterkte.
    Je kaartje is erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een verdrietige dingen allemaal
    het enige wat ik kan zeggen is heel erg veel sterkte
    hou je zelf in de gaten veel liefs van gré

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, Richtsje toch! Wat een triest bericht is dit. Gecondoleerd met het verlies je oom. Heel veel sterkte toegewenst.....ook voor je moeder en de andere familieleden. Ik hoop dat jullie elkaar tot steun kunnen zijn.
    Liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Richtsje,
    Dit zijn de nare dingen van het leven, ik wens jou en je gezin heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en gecondoleerd met je oom. Pas goed op jezelf, in deze tijd van zorgen en bedankt voor je informatie en hopelijk gaat het met je moeder de goede kant op.
    Dikke knuf van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een nare berichten zeg. Ik wens jou en je familie veel sterkte toe.
    Gr. Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och Richtsje wat een verdriet toch allemaal. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje Richtsje, wat een emotioneel verhaal, en
    dit is zeker niet makkelijk voor jullie familie,
    gelukkig hebben jullie een hechte band en kunnen
    jullie elkaar steunen in deze tijden. Echt zielig
    om te horen voor je tante... sterkte ook gewenst
    met je moeder, ik hoop dat er snel ook weer een
    lichtpuntje voor jullie komt...
    Knuffels van Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooi kaartje Richtsje.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje Richtsje wat erg allemaal, ik heb nu gewoon kippevel, hou je taai zover als dat kan, dat is toch bijna niet te bevatten allemaal, wat een moeilijke tijd maken jullie door. Heel veel sterkte meis en je kaartje die je voor je tante had gemaakt is prachtig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Richtsje wat is het leven toch hard!
    Gelukkig hebben jullie een sterke band met de familie zodat je elkaar goed kan op vangen.
    Ik wens je heel veel sterkte samen met je familie.
    Heel logisch dat je tijd voor jezelf neemt en wat minder hier aanwezig ben of minder berichten verstuur.
    Ik ben hier op dit moment ook wat minder actief. Maar dat komt omdat ze hier weer naar school zijn. Mij dochter zit in de brugklas en heeft wat hulp nodig bij het leren. Gaat ook wat meer tijd in zitten. Kun je na gaan niets vergeleken met jou.
    Liefs Anita en pas goed op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou er is behoorlijk wat gebeurd en niet leuk ik wens en je familie heel veel sterkte toe .
    je kaartje wat je gemaakt hebt is een heel mooi exemplaar
    liefs Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier wordt ik even helemaal stil van. Ik wens jouw en je familie heel veel sterkte en kracht toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel verdrietig allemaal,
    Veel sterkte en kracht toegewenst in deze moeilijke periode van zorg voor je mem
    en het afscheid van je oom.

    ...en tuuurlijk wachten we op je!

    Vr. gr. Welmoed

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een verdrietig nieuws allemaal Richtsje...Ik kan heel goed begrijpen dat je daardoor helemaal van slag bent.
    Ik wens je dan ook heel veel sterkte voor de komende tijd...
    Je kaartje is een toppertje...

    Groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach Richtsje wat een verdrietige tijd maak je door, ik wens jullie als familie heel veel sterkte toe.

    Dikke knuffel Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Meid, wat een zorgen opeens allemaal... Om je lieve moeder, om je tante die haar man zo plotseling door de dood zag ontvallen... Logisch dat je creativiteit weg is.
    Ik wens jou met Jan, de(klein)kinderen, je mams en de rest van de familie heel veel kracht en sterkte toe voor nu en de komende tijd.
    Natuurlijk wacht ik op je. Wacht je dan ook op mij? Want ik heb geen tijd om te bloggen door de opdrachten die ik heb. Nu las ik ff de leeslijst door en kwam jouw berichtje tegen en moest daar wel op reageren.
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Richtsje,

    Ik wens jou en je familie en je moeder in het bijzonder heel veel sterkte met haar herstel en het verlies van jullie oom en zwager.
    Dit moet je de tijd geven om te verwerken.
    Maak je sterk met de gedachten dat de zon onder is maar de warmte blijft.

    Lieve groetjes Noriko
    Norikoskaarten.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik kan natuurlijk zeggen dat je een prachtige kaart hebt gemaakt maar bij dit verhaal val ik eventjes stil hoor. Wat een zorgen en wat een verdriet......woorden schieten soms wel eens tekort en zo ook in dit geval. Heel veel sterkte met alles en zoek steun bij elkaar. Wij blijven wel wachten hoor.....er zijn veel belangrijkere zaken dan bloggen.
    Dikke knuffel van Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Richtsje,
    Wat een verdriet allemaal. Met je moeder komt het waarschijnlikk wel goed maar heeft heel veel tijd en geduld nodig. Mijn moeder heeft een herseninfarct gehad, is diabetes patient en heeft last van boezemfibrilatie. Ik weet dus wat je nu meemaakt en het is vreselijk. Vooral omdat je machteloos staat. Ik wens je heel veel sterkte met alles en onthoud....achter de wolken schijnt de zon.Veel liefs, San

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat verdrietig allemaal en wens je heel veel sterkte toe.
    Groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Veel sterkte voor jou en je familie.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een triestig nieuws Richtsje, ik wens jou en je familie veel sterkte.
    Het kaartje voor je tante is prachtig.
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik wens je heel veel sterkte met je moeder en het verlies van je oom. Logisch dat je hoofd even helemaal niet naar blogs gaat.
    Het kaartje voor je tante vind ik heel erg mooi, lieve groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O jee, een ongeluk komt nooit alleen zegt men maar in jullie geval is dit zo. Hoe naar is dit zeg! Wat afschuwelijk moet dit zijn, zeker ook voor je moeder, zelf nog niet helemaal er bovenop en dan moeten zien hoe haar zusje haar man verliest, wat erg allemaal. Wat geweldig dat jullie zo'n hechte band met elkaar hebben, zo kunnen jullie elkaar in ieder geval troosten. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte, de tekst waar je mee afsluit vind ik heel erg mooi, evenals je kaart.
    liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een verdriet allemaal Richtsje, ik wens jou en je familie heel veel sterkte.

    De kaart is prachtig.

    groetjes
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige kaart Richtsje.

    ik wens je heel veel sterkte toe met alles
    groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je hebt een pakkend verhaal Richtsje.
    Ik wens jou en de hele familie heel veel sterkte.

    Je kaartje ziet er prachtig uit.
    Iets met bloemen is altijd een goede keuze voor die leeftijd.
    Zeer mooi.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een verdrietige tijd voor jou en je familie!
    Ik wens je heel veel sterkte toe.

    Je kaartje ziet er prachig uit, mooie kleuren en bloemen.
    Groetjes
    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jeempie, Het zit niet mee.
    Gecondoleerd met het verlies van je oom en heel veel sterkte.
    Doe maar rustig, Denk eerst aan je zelf en je familie.
    Nogmaals heel veel sterkte.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Och Richtsje, wat verdrietig allemaal.
    Soms is het niet te bevatten dat alles zo in ene op je pad komt.
    Ik wens je alle sterkte toe de komende tijd en neem de tijd om het een plekje te geven!
    Liefs, Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Richtsje

    Wat een verdriet in jullie familie, fijn dat jullie zo hecht zijn en veel aan elkaar hebben, heel veel sterkte voor jullie allemaal.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Richtsje, wat verdrietig allemaal... Ik kan me voorstellen dat je leven zich op dit moment vult met zorgen... Dit soort dingen komen ineens op je pad en daar moet je dan ineens maar mee om kunnen gaan. Ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben... Mooie tekst zet je onderaan in je bericht, zo pakkend. Ik wens jou en je familie heel veel kracht en sterkte.
    Dikke knuf, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Richtsje,
    wat een naar bericht schrijf je ons. Sjonge, ik ben er echt even stil van. Als zoiets in je familie gebeurt dn is het wel logisch dat je van slag bent. Ik wens je heel veel sterkte en warmte van je familie om jullie en je tante heen.
    Fijn dat de familieband zo hecht en goed is.
    Denk aan je.

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Richtsje,
    Ik las net jouw reactie op mijn blog en bedacht me dat ik al lang niet meer op je blog was geweest.. En nu lees ik ook waarom... Wat een vervelende gebeurtenis.. Dan staat je hoofd wel even naar iets anders.. Ik wens jullie en vooral ook je moeder heel veel sterkte!
    Lieve groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Richtsje,

    Vreselijk wat nare berichten, gecondoleerd met het verlies van je oom.
    Doe vooral heel rustig aan, eerst aan je zelf denken, het bloggen blijft er wel.
    Ik wens je heel veel sterkte en geduld met het herstellen van je moeder, dit kan lang duren.
    De kaart die je voor je tante hebt gemaakt is heel erg prachtig.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Richtsje,
    Wat een nare berichten. Je zult wel horen, dat dat bij het leven hoort. Maar je hebt er niets aan. Verdriet om verlies is heel hart en dat draag je lang met je mee. Van harte gecondoleerd met het verlies van je Moeders broer. Zo naar , en dat in hun bruidsdagen. Ik zal veel aan je denken in deze voor jullie allemaal zulke moeilijke dagen. Dat je creativiteit ver te zoeken is meis, dat kan niet anders. Je gedachten zijn elders nodig.
    Veel geduld en beterschap bij je Moeders ziekte.
    Heel veel sterkte allemaal.
    gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hallo lieve Richtsje

    Meid wat hebben jullie veel te verduren gehad.

    Mijn achterbuurman kreeg voor een tijd terug een beroerte en die vertelde laatst ook dat hij veel bijwerkingen heeft.Dus dat het allemaal nog niet zo gaat bij je moeder is denk een veel voorkomend iets.
    Maar natuurlijk erg vervelend voor haar,maar ook voor de familie.

    Och en je oom...op de allereerste plaats natuurlijk nog gecondoleert.
    Als je lichaam niet meer gezond is en je krijgt daarbovenop een Epilepsie aanval,vallen alle organen beetje bij beetje uit.Maar voor de nabestaanden dan triest dat het allemaal zo vlug gaat.je hebt t èèn nog niet verwerkt en t andere dient zich alweer aan.

    Ik lees dat deze post al een weekje oud is,
    maar ik wil jou en je familie toch nog heel veel sterkte wensen met dit verlies en heel veel beterschap met je moeder

    Liefs Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hoi Richtje
    wat heb je veel te verduren gehad meisje en het wordt tijd dat het nu weer helemaal rustig om je heen wordt he?
    wat je met je moeder hebt doorgemaakt dat heb ik momenteel nu ook met mijn ouders.
    je krijgt soms zo veel op je bordje.
    maar wat heb je een prachtige kaart gemaakt zeg en een heel leuk modelletje.
    ik wens je veel sterkte nog met alles en een dikke knuf van An

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo Richtsje,

    O wat triest is dit allemaal en ja dan heb je even geen zin in kaarten maken ik heb daar alle begrip voor doe rustig aan meid en we leven met je mee.

    Deze kaart is trouwens weer heel mooi.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lieve lieve Richtsje,
    Wat lees ik nu weer allemaal?! 2013 mag voor jullie ook vast snel het land verlaten!... Wat een verdriet en zorgen meis. Denk erom om ondanks
    alles toch ook even bij jezelf stil te staan hé. Tracht af en toe wat stoom af te laten en eens heel diep te zuchten, want zulke dingen kruipen niet in je koude kleren! Ik wens je veel sterkte en heel veel vlugge beterschap voor je mam. Groetjes Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Richtsje

    Sorry voor mijn beetje late reactie, maar ben er even uitgeweest. Lees hier net je verhaal en het kippenvel staat op m'n armen. Wat een zorgen en verdriet. Gecondoleerd met het overlijden van je geliefde oom. Ik hoop dat het met je moeder snel wat beter zal gaan en wens je heel veel sterkte.
    liefs Herma

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langskomt op mijn blog, ook leuk is dat je dan een berichtje voor me achterlaat. Het is altijd fijn om te horen wat anderen van mijn gefreubel vinden. En als je het echt de moeite waard vind kun je ook altijd een volger van mijn blog worden.

Leafs fan Richtsje

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...